Persondatapolitik for Beauty & Wellness, Maj 2018.
1. persondatapolitik.
I dette dokument beskrives, hvordan vi indsamler, behandler og opbevarer personoplysninger. Det er vores klare mål at skabe åbenhed omkring vores persondatabehandling samt beskytte informationer i overensstemmelse med lovgivningen. Denne persondatapolitik vil blive opdateret efter behov.
2. Hvad er Personoplysninger?
Personoplysninger omfatter enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Der er to typer personoplysninger: Følsomme personoplysninger og Almindelige personoplysninger.
Følsomme oplysninger er: race eller etnisk oprindelse, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, genetiske og biometriske data, helbredsoplysninger eller oplysninger om en fysisk persons seksuelle forhold eller seksuelle orientering.
Almindelige personoplysninger er: navn, adresse, kundeforhold osv.
CPR kan jf. Persondatalovens §11 behandles, hvis det følger af lovgivningen, og betragtes ikke som følsom oplysning.
3. Hvilke personoplysninger behandler vi og hvad er formål?
For at kunne levere services til vores kunder, herunder, nyhedsmail og journalisering, behandler vi kun de informationer som sagligt er nødvendige for at levere ydelsen og efterleve lovgivningen.
Disse informationer er
Navn og efternavn
Adresse
Fødselsdato
E-mail adresse
Telefon nummer
I visse situationer vil du kunne oplyse/indtaste supplerende oplysninger, f.eks. dine interesseområder mm. Disse informationer er ikke obligatoriske, påvirker ikke din tilmelding og udlevering er frivillig.
4. Hvordan indsamler vi oplysninger?
Indsamling af personoplysninger kan ske på en af de følgende måder:
Via hjemmesiden, hvor du indtaster persondata i en online formular.
Via telefonisk kontakt, hvor dine data bliver indtastet i administrationsprogram af vores personale.
Via mail kontakt, hvor dine data bliver kopieret i administrationsprogram af vores personale.
5. Hvor længe opbevarer vi oplysninger?
Jf. Bogføringslovens §10 opbevarer vi personoplysningerne i mindst 5 år, regnet fra udgangen af det pågældende regnskabsår, hvor behandlingsforløb sidst er gennemført.
6. Hvem har adgang til oplysningerne?
Kun betroede personer med saglige formål kan have adgang til alle eller dele af lagrede persondata. Disse er:
Vores administrative personale, som er ansvarlig for booking og fakturering af kunder. vores administrative personale, som er ansvarlig for regnskab, bogføring og kommunikation.
7. Videregivelse af oplysninger.
Vi videregiver IKKE dine oplysninger til tredjepart udover Informationer om betaler id og beløb videregives til NETS/ePay for at kunne gennemføre betaling.
Telefon: 2183 7869
Adresse: Horsens Sundhedshus Grønlandsvej 1, 1 sal 8700 Horsens
Åbningstider: Vi har flydende åbningstider, tjek vores online booking for aktuel åbningstid. Kan du ikke finde den tid der lige passer dig, er du velkommen til at kontakte os for at høre om vi kan trylle en tid frem der passer dig.
Kontakt: Email: info@b-we.dk